2013. október 22., kedd

Láz, láz, láz

Szerda éjjel, csütörtök hajnalban arra ébredtem, hogy Rolandunk nyugtalanul sír. Mint kiderült nem véletlenül amint kihoztam a szobából öklendezett, hányt, de csak "nyákot" kissé meleg is volt 38,2. Mivel a helyzet nem igazán javult Nála, délelőtt szóltam a mamának, hogy jó lenne ha Ádámot elvinné magukhoz pár napra. Egész nap nem ment le a láza maradt a 38.2,
este elmentünk a dr. néninkhez, ahol végre láss csodát lement a láza - ilyenek ezek a rendelők - elkezdődött nála egy vírus fertőzés. Éjszakára természetesen ismét jól belázasodott, de sikerült levinni. A péntek délelőtt nyugis volt, nem volt láza, de még csak hőemelkedése sem, ezért elmentünk sétálni egy picit - ez kb. 20 perc lehetett. Haza jöttünk én tettem - vettem, Rolcsi rajzolgatott, majd azt vettem észre, hogy ugrál a széken, persze nem is ugrált hanem hidegrázása volt, az ujja végei és a szája elkékült, bőre teljesen márványozott. Megfogtam a fejét, tűz forró, mértem 39,5. Gyorsan lázcsillapító + hűtőfürdő.
Aztán szóltam apának, aki szólt az ügyeletre, akik mentőt küldtek, addigra jól kihányta magát. Teendőjük a mentősöknek nem volt, mert már elláttam. Az esztergomi csoda kórházba vitt a szirénázó kisautó. Rolandnál különösen veszélyes a hosszan tartó magas láz a shunt-je miatt. Szerencsére gyermek barát brigád fogadott, kedvesen beszéltek HOZZÁM és a Rolcsihoz is.
Megindult lefele a láza, neurológiai probléma nincs, haza küldtek, de ha még egyszer magas láza van és társul hozzá levertség, aluszékonyság..... mennyünk vissza. Közben anyu hívott, hogy Ádi tiszta takony és 38,3. Kértem maradjon még ott ha, nem lesz komolyabb. Szombat délután azonban Rolcsinál megint magas láz, bementünk hát vele, DE most nem voltak valami emberségesek. Nem értették miért megyünk oda be. Meg akarták nekem magyarázni, hogy én nem beszéltem a dr nőnkkel, mert ők sem érik el, én biztos mással beszéltem stb.... Torka nagyon csúnya, tüszős, írtak neki antibiotikumot. Este még volt magas láza, de egész jól viselte, végig mosolyogta. Vasárnap hajnali 4-kor hív a mama, hogy Ádám 39,5 hűtőfürdő + lázcsillapító, reggel hozza majd.
Délelőtt annyira örültek egymásnak, hogy elmondani nem lehet, a délutáni szunyókálás is nehezen ment. Aztán jött az este és Ádámunk tüzes kis teste, 39,5 hűtőfürdő + lázcsillapító, hányt is egy keveset és csak apa ölelő karjaiban érezte jobban magát, sajnos a láza nem akaródzott lejjebb menni hiába telt el a lázcsillapítás óta lassan 2 óra. Így újabb dózist kapott. Ami aztán lassan hatott. Hétfőn reggel megnézte őket a csoda doktor nénink aki megállapította, hogy Ádám torka rosszabb állapotban van mint a Rolcsié így ő is kap antibiotikumot csak egy kicsit erősebbet. Aztán délben is és este is 39,1 volt a hője Ádámnak, de sokkal jobban viselte ő is már így sokadjára. Ma hajnalban is 38,8 délben pedig 39.
Remélem este lesz az utolsó (azt sem bánnám, ha nem lenne több) és vége....... kezdek kimerülni asszem.
Azért mennyire máshogy jön ki rajtuk a láz,
                                     míg Rolcsi bőre márványos lesz és az ujja végei + szája elkékül,
                                     addig Ádám vörös, mint a rák, a szeme alja pedig fekete.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése